Bicara Hati

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.. Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.. Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.. Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.. Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.. Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.. Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

Sunday, January 23, 2011

dari dapur fiq & dee - sardin masak sweet sour

hari nie menu makan malam adalh sardin masak sweet sour. 

bahan2 y dperlukan:
 1tin sardin
 2 ulas bawang putih
3 ulas bawang merah
4 lada
1 biji kentang dipotong dadu
1 biji limau nipis
garam
minyak masak
air
gula

cara2 memasak:
panaskan minyak.
tumis bawang putih, bawang merah dan lada.
masukan kentang dan air.
kemudian masukkan sardin.
untuk tambah perisa, masukkan garam dan gula.
perahkan limau nipis.
kacau sehingga mendidih.
siap untuk dmakan.

dan inilah hasil nye. rasa sweet sour y best.
xcukup rasanye bila dmkan dgn nasi putih.


perhatian: 
kami hanya memasak dalam rice cooker je.
hhehhhehhe
jika ada sebarang pertanyaan boleh diajukan kpd saya.
jika ada cadangan atau kritikan pon boleh ajukan kpd saya.

kredit to chef fiq

4 comments:

fiqkbe said...

saya nk kritik masakan anda. saper yg perah limau banyak sangat tu? haha! =D

pan said...

hahaha..masakan nie hanye gn separuh biji limau nipis je..tapi chef fiq tperah byk..sbb tu kn tukar name masakan ker sardin sweet sour..dia gk y letak gula byk dlm sardin..xpasal2 manis n masam..hhee..

shayerrr said...

simpler jer nak masak nya yek

pan said...

@qieranna hehe..ktorg campak2 je..y penting sedap dan boleh dimakan..ktorg cuba manipulate resepi agar boleh dmasak gn rice cooker..sesuai dgn life student..hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...