Bicara Hati

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.. Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.. Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.. Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.. Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.. Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.. Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

Monday, January 3, 2011

The Season of the Witch is Here

Nuffnang Premiere Screening – Season of the Witch 

In the supernatural thriller Season of the Witch, Nicolas Cage stars as a 14th century Crusader who returns with his comrade (Ron Perlman) to a homeland devastated by the Black Plague. A beleaguered church, deeming sorcery the culprit of the plague, commands the two knights to transport an accused witch (Claire Foy) to a remote abbey, where monks will perform a ritual in hopes of ending the pestilence. A priest (Stephen Campbell Moore), a grieving knight (Ulrich Thomsen), an itinerant swindler (Stephen Graham) and a headstrong youth who can only dream of becoming a knight (Robert Sheehan) join a mission troubled by mythically hostile wilderness and fierce contention over the fate of the girl. When the embattled party arrives at the abbey, a horrific discovery jeopardizes the knight’s pledge to ensure the girl fair treatment, and pits them against an inexplicably powerful and destrustive force.
 
poster 
 
dalam cerita nie,
terdapat beberapa part yang scary
ape yang menakutkan ttg witch or ahli sihir nie??

zaman dulu2,
witch akan dibunuh dgn kejam
sbb mereka boleh buat ape sahaja
klu zaman skrg
ia berumpama seperti bomoh
boleh sihir2
dan 
boleh buat santau
ada yang boleh membunuh secara halus 
dan
ada yang boleh menggugat kewarasan minda manusia

witch atau ahli sihir nie
dia mahu dirinya di anggap mcm tuhan lh konon nye
mereka amat berkuasa
boleh buat hujan dan malapetaka

maka,
manusia amat lah xsetuju
krn mereka berpenggang teguh dgn kepercayyan
walaupon ada witch yang baik
tapi mereka mampu jd jahat 
dan menghuru hara kan kampung
zaman dulu org kampung kuno
xtau ape2
yang mereka tau
ape yang bercanggah dgn ajaran nenek moyang
maka benda tu salah
sbb tu zaman dulu xmaju mcm zaman skrg
hehehhe..

witch amat lah kejam
dgn ayat2 tertentu je
dia boleh mbunuh manusia dgn kejam
xperlu gn senjata or main perang2

witch tu mcm setan
dia ada spell yang boleh mhidupkan org dh mati
kdg2 org boleh tertukar dgn ahli silap mata atau magician
segalanye konsep yang sama
Fizik Hukum Alam

perwatakan witch yang mengerunkan
dgn pakaian yang hitam
kehadiran burung gagak hitam
amat menyeramkan
ia memberi effect yang seram
witch pakai bj hitam sbb dia misteri
xde org nk kwn dgn dia
dan sbg witch dia xmahu diganggu

witch boleh buat potion yang beracun
dah byk cerita2 doggeng pasal keburukan witch
belum ada lagi cerita y witch dia baik suka tolong org
witch adalah watak jahat

ape2 pon
witch amat menyeramkan dan berbahaya
klu mahu selamat
hanye ada satu tempat je
di mana?
sini (gmbr bawah adalah tempat paling selamat daripada pengaruh witch)
hehehe...

 
 
sebabnye,
The most creative blog post will win a 3D/2N stay at Hard Rock Hotel Penang Studio Suite with Kings Club Access worth RM2,800 inclusive of welcoming drinks and breakfast for 2! That’s a whole lotta luxury for telling us what is it about witches that gives you the heebie-jeebies :P So come on, Nuffnangers, share your stories with us and you might just be on your way to livin’ it up at the Hard Rock Hotel in Penang!

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...