Bicara Hati

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.. Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.. Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.. Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.. Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.. Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.. Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

Thursday, January 20, 2011

teringat aku masa kecik2




muka sume penat2..
yelah..
baru past main baling selipar
hehehe.
utk kenyataan lanjut
baca kt sini:

walaupon aku xnh main benda nie
tapi seronok
betul aku xnah main ms kecik2 dulu
dulu kecik2 ak xde kwn
budak kg pon xde
mak ayah aku xsuka aku g jalan umah org
kt umah sume dh ada
aku xde alasan nk kuar umah
klu aku ckp nk g tgk CD kt umah org
esok nye aku ak beli player CD
so,
xdh le nk bg alasan lagi
hehehhe..
ayah cakap: "anak dara sunti xelok g jalan umah org"
mak cakap,"mak xmau org pinang anak mak kt umah org lain"
paham x ayat kt atas?
mak aku risau
if aku asyid duk umah org je
nnti, sume kt umah org
jgn sampai org datang nk pinang pon aku ada kt umah org lain
hehehhe
maka, 
aku duk ler umah je
huhuh..
main dgn adik2 aku
part y paling best
klu umah hujan
boleh main tanah
main buat biskut
letak tanah atas papan
biar kering bila ada matahari
pastu jd le biskut
boleh main jual2 plak
then,
masa hujan tu
sume adik2 aku duk sibuk nk plastik bag
nk ikat kt kaki
mcm pakai kasut
dh sah basah tapi saje nk ganti selipar
hehhe..
best, terasa mcm itik je
kihkihkih
memandangkan umah aku tiap2 tahun akan hujan dan banjir
so, 
sampai skrg pon aku masih main lagi
tapi kt belakang umah ler
malu siot nk main depan umah mcm dulu2 tu
hehehhehe..

tu lah kisah aku kecik2
kelakar..
mcm2 kitaorg main
tapi pelakon nye hanye 4 org je
adik2 aku
hehehhee..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...