Bicara Hati

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.. Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.. Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.. Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.. Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.. Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.. Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

Friday, October 30, 2009

trust

all i need is trust..selepas ape yang blaku..ak tcari2 suatu yang istimewa..sesuatu yang boleh ak percaya..ak keliru dgn dunia..tnyata kadang2 ia bukan hidup tapi ia bukan mati..kepercayaan adalah sesuatu yang amat payah dicari..enth knp dgn dunia skrg..ak xblh pcaya kt sape2 even to my best frenz..hanye yang ak tahu, ak boleh pacay kt diri ak sendiri..itu adalah sesuatu kepastian krn diri ak xmungkin mcemari keprcayaan ini..i must work alone..but no one in this world can work alone..even batman..he got robin and catwoman in his side..ultraman pon ada patner or sibling..superman ada sape ekk???...tapi ak bukan superman yang ada kuasa tkuat itu..ak hanye insan biasa yang normal..hihi..otak kartun..but it is real..nobody can work alone now..we must get someone that we trust..nowaday it gone..kepercayaan dh lupus..xde sape yang nk pcaya pd benda karut itu lagi..yang penting skrg adalah duit, kemewahan, kesenangan, wanita dan kuasa..tanpa duit semua kenyataan xmungkin berlaku..ak pcaya xde sape yang nk diri nye miskin, xde sape minta diri nye bodoh..tapi dgn kekurangan itu,insan yang dikatakan bodoh itu, insan yang dikatakan miskin itu mampu mgongcang dunia dgn kepercayaan mrk..jika mrk pcaya mrk boleh berubah, dunia ini akan berubah mgikut kata hati mrk..tanpa usaha kita xmungkin capai kejayaan..jika kta hanye memohon utk jadi tbaik tapi kita xberusaha, kita xmungkin bjaya..trust..satu kata yang perlu ada tapi jng tsalah taksir krn trust boleh mbunuh..

ak hanye insan biasa yang tlalu percaya pd takdir..xsalah pcaya pd takdir..krn kepercayaan pd takdir mrupakan salah satu ibadah juga..tapi silap ak adalah dgn tlalu bserah pd takdir..itu silap tbesar ak..ak xcuba berusaha..walaupon ak tahu ape yang akn blaku pd phujungnye..bagi ak, segalanye sudah tsurat sejak azali lagi..so buat ape nk ubah kenyataan yang akan berlaku..sebenarnye, ak boleh ubah kenyataan itu, ak tahu ak mampu ubah tapi ak xberusaha..ak serah segalanye pd takdir..dan skrg ak mderita kesedihan..ak myesal tapi takdir xmungkin berulang kembali..saat itu hanye berharga pd saat itu juga..ak xboleh mbeli masa walapon ak sekaya mane..setiap detik waktu yang berlalu amat brharga..masa itu emas..kelakar kan..itu kata2 perumpamaan masa kita sekolah rendah lagi..cikgu selalu ckp, masa itu emas..tapi kita tetap alpa dgn masa..masa sedang mbunuh kita..secara senyap2 ia berlalu pergi meninggalkan kita..kita xsedar krg kita tgh seronok dgn nikmat dunia..betapa bodohnya kita krn xpcaya pd cikgu sekolah rendah dulu kan..bkn kah cikgu dh cakap, tapi kita yang xdgr..haha..padan muka kita..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...