Bicara Hati

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.. Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.. Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.. Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.. Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.. Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.. Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

Wednesday, October 7, 2009

pernah terfikir x???

semua manusia lahir dari rahim seorang wanita..pernah x tfikir yang jika kita xdgr kata mak kita kita dh mderhaka dan kita adalah manusia yang paling kejam..knp ak kata begitu..korang patut berterima kasih pada ibu bapa korang sbb mbenarkan korang hidup didunia ini. jng lah ckp ibu xsayang pd kita..jika dia benci kita dh lama dia bunuh kita dan ibu xsepatutnye berkahwin dan having seks dgn ayah jika dia xmau kita..btl x??

kita lahir hasil pkongsian kasih sayang ibu dgn bapa. bapa sayang ibu..sbb itu bapa bg ibu seoarg anak..utk mnemani mereka bila dh tua..dlu masa ak bdk2 ak tahu org beranak itu sakit..ak marah pada lelaki krn mrk hanye tahu buat then mrk xrasa pon sakit itu..sakit beranak adlah sakit yang paling teramat sangat lah sakit..boleh bayangkan x..

knp kita xboleh mderhaka kpd ibu? ibu bkn sahaja org yang mlahirkan kita malah ibu telah banyak bkorban utk kita..tahu x yang kita sbnye hanye segumpal darah..dari mane kita dpt tulang ek?? tulang kan keras..cuba rasa..keras x??..muat lah plak mak kita nk masukkan tulang kan..hehehhe...tulang terhasil daripada pyerapan kalsium dari badan ibu..seorng wanita adalah paling hebat atau boleh dkatakan mpunyai kekuatan fizikal yang paling maximum pd mereka mgandung..kekuatan itu dapat mgalahkan kekuatan fizikal seorg lelaki angkat berat tau..heheh..kuat x mak kita??

kita sbg anak xboleh mderhaka pd ibu..kita sbrnye manusia yang paling kejam..dh le munumpang kasih pastu mcuri hasil galian badan ibu plak tu..klu kita buat mak kita sakit hati, pasti tuhan marah sesangat..knp kita dkatakan kejam..iye lah..ms kita janin atau msh dalam perut mak, kita makan dan mcuri darah mak, kalsium mak utk mbuat tulang kita, mcuri cell2 tubuh mak utk mbuat diri kita yang lawa lagi cantik nie..hehehhe...kita cantik krn mak kita..so jng lah cakap org tu xlawa sbb masa dlm perut kita dh curi semua perkara yang tbaik dari tubuh ibu kita..semuanye dh tbaik..kita tcipta dari zat yang tpilih dan sempurna..

xcukup dgn kekejaman mas dlm kandungan, kita keluar dari perut ibu dan kita telah myakiti ibu..ibu nangis masa nk kuarkan kita..sakit tau..darah berlinangan..membazir mctu aje..bapa plak sibuk cari duit utk bayar kos perubatan ibu dan kita..bukan seringgt dua tapi beribu2..bapa dh boleh jadi manusia tkaya didunia jika tanpa kita dijadikan..sbnye kita dh banyk myusahkan ibu bapa kita..

masa dlm perut kita curi darah mak yang warna merah tu..pastu bila dh kuar kita dberi plak darah putih yang enak..semua itu darah..susu yang menitis dari puting ibu adalah susu yang tbaik dlam dunia ini..xde ape yang dpt tandingi susu ibu..sedap sgt..susu 'englene' pon xdpt tanding tau..(nama susu ditukar bagi mgelakkan berlakunye pcerobohan hak cipta terpelihara)..hehe..kita nie macam hantu kan..tak pon vampire..makhluk hisap darah manusia..heheh...

xcukup lagi, kita juga hisap darah bapa..bukan darah merah bapa, bukan gak darap putih bapa, bapa ada darah putih ek??? ...hehhehhe..kita sbnye hisap darah jernih bapa atau pon dkenali sbg peluh..bapa bkerja bsungguh2 utk myara kita..pernah tfikir x knp bapa bekerja penat2 buang duit utk kita?? ..xmcm bodoh ker..tapi sbnye kita xtau, hati seorg bapa..kita ckp aje mctu tp sbnye bapa pon mcm ibu..sbb dia sayang pd kita..kita adalah hasil kasih sayang dia..bapa kan sayang ibu..nie adalah hadiah paling istimewa utk isteri dia..so kena lah jaga bersama..btl x???

kita sbg anak xpatut mbelakangi ibu bapa..mmg btl ustaz kt sek dulu cakap..ibu bapa kita kena hormat, jng derhaka, jng tinggikan suara, jaga hati mrk, gembirakan mrk..kita hidup kerana mrk..

kdg2 pasti tfikir knp ak lahir dlm family miskin..kan best jd anak org kaya..lahir aje kedunia dh dapat kete sebijik bapa bagi..cemburu kan..tapi tau x yang ada hikmah dsebaliknye..kita tgk anak org kaya mcm hepi aje..mewah, nak ape pasti dapat..duit banyak..tapi pernah x g tanye mrk, adakah mrk gembira atau dmaksudkan betul2 gembira??.. klu tanye mctu mmg le mrk ckp "pasti le i heppy u know..i got a lot of money"..tapi jauh dlm hati mrk, mrk rindukan ibu bapa mrk..walaupon kita miskin, pernah x kita rasa kekurangan kasih sayang dari ibu atau bapa?? mrk selalu ada utk kita kan..walau mcne sibuk pon, ayah pasti pulang kerumah, mgajar al-Quran, ibu myiapkan makanan malam..

bila kita dah besar, ape yang perlu kita buat ekk???
(tanye lah hati, fikirlah minda, otak yang waras pasti tahu jawapan ini..)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...