Bicara Hati

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.. Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.. Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.. Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.. Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.. Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.. Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

Friday, October 30, 2009

ketenangan..

banyak2 lagu yang ak dgr, hanya al-quran shaja yang boleh buat jiwa ak tenang..kemerduan nye mnusuk kalbu..tambah skrg jiwa xtenang sbb asyid fikir ttg stdy aje..byk subjek yang ak xtahu dpt cover or tak..ak tgh takut xdpt perform elok aje..tambah masalah yang telah timbul sem nie..huhuhu..mgangu jiwa tul..ak tgh berusaha utk capai cita2 ak..skrg ak btl2 ingin kan sesuatu..jika dulu ak yang xnk, so ak buat xendah aje.. skrg ak tahu ape arah tujuan hidup ak..klu nk ikutkan ak adalah person yang amat bertuah..ak selalu dpt tawaran yang org lain xnh dapat..dulu kwn ak selalu tertanya kt ak, knp ak dpt tawaran ke oversea sdgkan result dia lg power dr ak n dlm group yang layak, ak adalah person yang paling bodoh sbb result ak biasa2 aje..enth lah..tapi ak xjwn interview dgn elok..bg ak, buat pe..sbb ak xnk..so ak xambil kisah pon..bukan sekali aje ak dpt tawaran tu, nama ak tsenarai lagi utk program oversea tapi under scholarship lain plak..then sblm ak teruskan pgajian kt utm, mak ak ada ckp ada surat interview utk sholarship oversea lagi..tapi ak pilih utm gak..ak xg intervie tu sbb kt kL..ak xtahu nk g duk mane n xtau nk bergerak mcne tima kt sana..huhuuu..masa ak tahun satu, ada org ckp ak main2 dlm stdy..xserius..org tu just kwn ak tapi dia tahu ak bdk bijak cuma ak xtunjuk aje..dia selalu marah2 ak sbb ak xstdy..ak suka main2..then akibatnye ak gagal dpt pointer yng elok..ak xplak menangis or rasa pe2..mcm xde arah tujuan hidup..mcm klu ak habis grad, ak dh xnk keje mctu..hihii..tapi skrg, ak xtau kemampuan diri ak skrg..adakah still mcm dulu or sudah berubah??..yang pasti ak dh berubah..terlalu jauh tpesong dari garis prinsip hidup ak..ak dh cemari prinsip yang ak bina utk diri ak..semuanye krn nafsu..btl lah org ckp, jika nafsu mguasai diri, kita mampu mbunuh anak sendiri..ak jd xwaras dan telah mbunuh diri sendiri..adalah mjadi satu dosa besar bila kita cuba utk mbunuh diri walaupon cara yang amat halus..conth nye rokok membahaya kpd kesihatan n dpt mbunuh scr senyap2..sama lah dgn dadah..keseronokan menikmati dadah mmg best tapi one day kita akn jd spt mayat hidup yang merupakan gak sampah masyarakat..semua org xsuka..dbenci..dhina..sdgkan kita pernah diberi kesempatan dan peluang utk pilih cara hidup kita sendiri..cuma jika kita tsalah pilih, buruk akibat yang perlu kita tanggung..prinsip yang msh kekal dgn ak adalah: setiap perbuatan ada sebab dan akibat yang perlu kita tanggung..sblm buat sesuatu kn fikir dulu..mind your word..action speak louder than word..

setiap org ada perangai buruk masing2..ada gak sampai mburukkan peribadi org lain..krn kata2 dia, semua org jd mbenci ak..kuat nye kuasa kata..mampu mgegar satu dunia..ak xfaham knp manusia suka dengki sesama sendiri..knp perlu sekat peluang org lain..knp perlu mburukkan org lain..xsedarkah mrk yang diri mrk itu sendiri ada kelemahan tersendiri..mrk xnh fikir ke ttg hati n perasaan org itu bila mrk kuarkan kata2 yang pedih tu??..bila org mula mgata ttg kburukan dia, baru lah dia cuak..then ckp plak ada org yang dengki kt dia sdgkn mmg hakikat sbng dia xnk terima..biasalah manusia..xnh puas..xbsyukur..time xdpt mgada2 nak, mrayu2 mintak, pas dpt ditingkan kan plak..xpernah nk bsyukur..Allah marah org yang xnh bsyukur..krn semua adalh datang dr ketentuan - Nya..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...