Bicara Hati

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.. Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.. Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.. Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.. Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.. Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.. Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

Wednesday, April 21, 2010

penyesalan..

malam nie aku xtenang..xtau knp..siang tadi time kemas barang2, tiba2 aku nangis..terllau rindu kt dia..tjumpa barang2 bersama dgn dia dulu. baju kemeja hijau dia yang masih dalam simpanan aku. rindu sgt nk bau badan dia. ku peluk cium baju tu sbg penawar rindu..terlalu sakit..akhirnye tumpah jua air mata aku..

bila aku fikir2, knp aku kejam sgt dgn dia. time dia msj aku rasa mcm nk marah aje. itu suratan takdir. aku kn terima. dia tinggalkan aku sbb dia sayang tempoh dia bersam awek dia dulu sedangkan klu dihintung, aku lebih bersama dgn dia. 24jam X 2tahun..buka mata tgk dia, tutp mata tgk dia..nama dia sering bermain dibibir..

maafkan aku. aku yang bersalah. aku dh cuba nk msj dgn baik2 tapi kdg2 aku sakit..terlalu sakit..ini bukan aku..knp aku mesti balas semua msj2 dia dgn kata2 yang myakiti hati dia..sedangkan dia xnah nk cari gaduh dgn aku..silap aku..kesalahan aku..maafkan aku..

skrg nih pe2 perasaan atau ape yang aku nk luahkan aku akan bgtau kwn dia. seseorang dari pihak dia kena tau perasaan aku. ape silap aku sehingga dia sanggup tinggalkan aku..salah aku ker nk bmanja dgn dia..knp dia terlalu senang tewas bila bersama dgn aku..dia bgtau dia lemah bila bersama dgn aku..knp perlu mctu..sedangkan aku xnah rasa ghairah atau pe bila bersama dia. aku rasa selamat dan hepy. bgurau senda belajar bersama makan bila dah lapar g jalan2 bila dh boring belajar..

aku rindu bersama nye dahulu. aku sepatutnye pulang dgn train semalam tapi hari ni aku masih kt utm. masih mgemas barang sambil menagis. terlalu bayk memori barang2 aku. tersa mcm nk bakar aje semua barang2 aku..tjumpa haruman kete dia..sungguh sahdu..baju time kuar first dating aku as gf dia..resit2 makan2..mcm lagi yang boleh mgingatkan aku kpd dia..

setiap kali aku teringat kt dia, tangan aku akan shaking dan aku akan rasa gelisah. getaran dihati aku masih berdegup kencang. perasaan itu masih suci..belum sempat aku berperanan as gf dia..kasih sayang aku belum dicurahkan kpd dia..tapi dia sudah menilai kasih aku dgn terlalu mudah..aku baru mahu mgenali dia yang sebenarnye. selami kehidupan dia dan mmg aku cemburu..aku tamak..aku mahu miliki dia secara mutlak..salah aku..

bila agaknye perasaan ini akan hancur..xtahan derita hati aku bila teringat kt dia..knp lah dia xnah nk hargai aku..maybe dia bukan pasangan yang baik utk aku..tapi knp hati ini myayai dia terlalu..sebelum ini aku juga pernah bercinta. pernah berkasih..tapi cinta aku kt dia xsetanding cinta lepas..dia xhensem xpernah manjakan aku dgn duit..my ex dulu suka manja kan aku dgn duit sbb dia dh keje. belikan aku barang2 yang mahal. tapi aku xnh rasa ape yang aku rasa bila bersama dgn dia. second ex mat rempit. terlalu buas kehidupan dia. hisap rokok, judi, video lucah sume dia layan. aku pernah selami hidup dia tapi aku xde rasa mcne aku rasa sekarang. aku pon xtau ape yang buat aku jatuh cinta kt dia..adakah itu cinta??

setiap ape yang berlaku kt dia, aku tersa getaran nye..hari tu, aku pernah rasa xsedap hati..rasa mcm nk g hospital aje..aku nagis..aku takut kehilangan dia..aku berdoa..buat solat hajat..solat istikharah..ternyata kawan dia yang kemalanagn dan time aku lawat mmber tu, aku nampak kete dia..syukur sgt..dan mmg benar aku rasa nk g hospital krn kt sana aku akan jumpa kete dia..just like in my dream..sama lah gak dgn kes dia baru2 nie..aku dapat mimpi dia berpacaran dgn puam lain..puam tu ada suka kt dia tapi dia xtau..aku xpasti sape puam tu..dan bila ada org btanya aku ttg hubunga kau dulu dgn dia, aku kehairanan..betul ker mimpi aku tuh..mrk dh jauh ker..bila aku tnya dan selidik mmg sume org dh tau tapi mrk diam aje..jd kes bila dh kantoii..aku nagis..hanya sorang yang aku boleh bgtau..suraya..jika dia xcaya kt aku, aku xkisah aku just nk bgtau dia agar dia xkn tipu lagi..nk tau ape yang dia ckap..emmm, terima kasih krn bgtau..aku xkisah..aku maybe layan dia..sbb aku boring..so biarlah dia..dia yang nk kt aku bukan aku y gedik2 nk kt dia..sbb aku bosan so aku layan ajelah dia..terlalu sakit hati aku bila suraya cakap mctu..org xsudi tapi dia masih mmohon agar still bersama..dlm hati dia, dia mahu kekalkan tempoh 4 tahun hubungan itu tapi dia xtau yang hati suraya dah kering pd dia..terlalu sakit hati aku bila org yang aku sayang tiba2 dimiliki oleh org yang xreti nk hargai dia..

bila aku bgtau mmber aku yang dia ada msj aku..dia bgtau dia rindu kt diana yang dulu..mmber aku pesan supaya jng duk layan sgt perasaan itu. jika dulu dia xmhargai aku, maybe akan dtang juga dia xhargai aku..aku bukan boodoh atau xcantik sehingga xde orng nk kt aku..aku masih ada kelebihan aku sendiri..cuma entah lah..nk kata dia first love aku kot..dulu maybe cinta monyet sbb time belajar..xde nk rasa2 ghairah mcm dah dewasa..dan aku mmg gadis yang naif..xtau pe2..masih dalam belajr..after second ex aku hilang, aku barulah tau dunia remaj mcne..kdg2 aku xdapat terima ape yang berlaku..dia pernah bgtau aku rahsia dia dgn awek dia..aku balik bilik aku nagis..knp aku yang kn nagis sedangkan dia xnh insaf pon..sbb aku naif..aku xdapat terima yang dia sudah hanyut..betul ker..knp smpai mctu sekali..

skrg aku masih sakit dgn kenangn lalu..xsabar rasanye menunggu ketibaan org baru dlam hidup aku..org yang boleh mjaga aku..myayai aku seadanye aku..org yang mhargai aku..aku xminta harta yang banyak, rupa yang hensem..cuma yang aku minta dia mampu mjaga aku dan memberi jaminan keselamatan kpd aku..aku rasa selamat dan disayangi pon dh cukup..ape yang puam mahu dlam hidup dia adalh dia nmpak ALLAH dalam diri kekasih dia..krn ALLAH sentiasa ada ketika kita mmerlukan..sentiasa mberi pertolongan time susah..mdoakan kesejahteraan kita..dan aku, ingin sekali melihat ALLAH dalam diri org itu..ampun akan aku YA ALLAH krn aku akan myayangi dirinya lebih dari sayang ku pada MU..krn dia ciptaan MU dan dia adalah jelmaan-MU..akan aku patuh kpd segala ajaran MU sepertimana aku patuh pada suami ku..

maaf kpd hadi if entry ini mcetus kontroversi..

baiklah..maybe ini entry terakhir aku..selepas pada ini, aku akan tutup blog ini. aku xmau dia tau perkembangan aku..biarlah dia rasa ape yang aku rasa..aku ada ALLAH yang boleh mberi petunjuk jika berlaku ape2 pada dia..skrg ini aku xpernah tinggalkan solat istikharah..org cakap buat solat tu bila mah petunjuk atau minta bantuan ALLAH..setiap mimpiku adalah kamu..hanya ALLAH aje tempat aku mrujuk segala kerisauan atau kegelisahan hati aku..Dia yang cipta perasaan ini, maka Dia lah tempat aku memohon petunjuk..YA ALLAH KAU SEJAHTERA LAH HIDUP DIA..BAHAGIA LAH DIA BERSAMA INSAN YANG SELAYAKNYE UNTUK DIA..JANGAN LAH KAU TIMPA DIA DGN KESUSAHAN ATAU BENCANA..MUDAHKAN LAH SEGALA URUSAN DIA DI DUNIA MAHUPON DI AKHIRAT..SESUNGGUHNYA KAU LAH PENCIPTA YANG MAHA BESAR AGUNG NYA...AMPUN KAN LAH HAMBA MU INI YA ALLAH..SESUNGGUHNYA AKU HANYE INSAN YANG LEMAH..TEWAS DENGAN GODAAN SYAITAN YANG DURJANA..AKHIRI NYAWA KU DALAM IMAN DAN TEMPATKAN LAH AKU DALAM GOLONGAN YANG ORANG BERIMAN..MAHA BESAR YA ALLAH..MAHA AGUNG YA ALLAH..amin..

maka selesai sudah pengakhiran blog ini..http://mimpimuadalahaku.blogspot.com/

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...