Bicara Hati

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.. Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.. Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.. Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.. Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.. Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.. Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

Sunday, April 18, 2010

entry terkumpul..

dear diari,
sory sbb dh lama xbuat entry. busy lah dgn final..huhu..entry kali ni berkata " sure dekan lah sem nih"..itu adalah kenyataan berani mati yang telah aku buat..cabaran kali nie adalah dekan 3.88..tough x??sakit gak nk dapat tapi aku nk cabar diri..mane lah tau aku dapat buat ker..hhehehh..so yang pasti aku akan gembira nnti..heheh..

story 1

midori no hibi

cite anime mgisahkan cinta tpendam seorang gadis thadap seorang lelaki yang sudah lama dia minati. dan pada suatu hari, lelaki itu berhajat, alangkah seronok nye memiliki kekasih krn tiada siapa sebelum ini menerima dia krn dia suka bgaduh. org takut utk rapat dgn dia. dan gadis itu crush kt dia. adakah salah sekiranya seorang gadis mempunyai perasaan terhadap lelaki yang dia minat? adakah salah sekiranya memepunyai perasaan mctu?? hanya lelaki sahaja kah yang berhak memilih teman perempuan tetapi tidak bagi perempuan??adil kah dunia terhadap perempuan??

i always had this crush on you!

by the time i noticed
i was thinking about you
i thought that was really embarrassing
and i really hated it
it's because i am afraid to convey my feelings
even if i suppress it in my head
i can't do anything about my heart
to make you not able to notice when we meet
and to make it no different from the norm
is how i plan to talk to you, but couldn't
i am suffering
i ended up lying to you, but..
just a bit more..just a bit more..
if i can get close to your heart
just a bit more..just a bit more..
try not to erase this moment
please god, give me courage


salah kah mempunyai perasaan ini???

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...