Bicara Hati

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.. Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.. Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.. Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.. Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.. Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.. Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

Tuesday, April 20, 2010

kenapa lelaki suka mempermainkan hati n perasaan perempuan???

knp lelaki suka mempermainkan perasaan perempuan?? bila dia cakap sayang dia knp xbermaksud sayang??klu dh benci tp knp cakap sayang..siap bgtau rindu2 lagi..bila puam lentok, salahkan puam sebab murah sangat dan senang hanyut~~..kata2 tu dipinjam oleh seseorang yang suka hanyut..

aku xtau nk cakap mcne..dah terang2an dia mgaku dia dah ada awek tapi dia still layan puam lain gak..even puam tu just mahu frenz dgn laki tuh..bila puam tu dah lentok, dia mula buat hal..kata sayang tapi xbermaksud mctu..sungguh murah kata2 sayang dia..knp perlu wujud lelaki mctu??..bila puam tu ada perasaan dia tinggalkan macam sampah..mempermainkan perasaan puam tul..bila puam tu sedar siapa diri dia dan dia berundur, tiba2 lelaki tu datang mcari nya dan ucap kata2 rindu..i miss my old diana..wat that mean?..maybe bagi lelaki itu, it just ungkapan tapi dia xnah nk fikir perasaa puam yang sudah lama mempunyai crush kt dia..dari mula2 mereka kenal, puam tu dh mula suka lelaki tu. dia cerita kt kwn lelaki tu. dan sehinggalah pada suatu hari cerita tu tbongkar..malu mmg malu tapi xsalah mbiarkan lelaki yang kita sayang memahami diri kita dan perasaan kita..tgk lah midori no hibi, kisah perempuan yang dah lama ada crush kt lelaki yang dia minat, dan suatu hari dia dapat dekati lelaki itu even as tangan kanan lelaki tu..kan best klu benda tu boleh berlaku kt dunia reality..ingin aku mjadi tangan kanan dia. dekati dgn diri dia..sungguh indah saat bersamanya tapi aku harus lupakan dia..dia bukan lelaki untuk aku..

oh ye, lupa nk bgtau..nama ku diana..seorang gadis yang naif. lurus..senang ditipu..mmg dia naif..dia xtau ape tapi berlagak dia tau sbb dia xnk dipandang rendah oleh orang lain..aku ada 4 beradik tapi aku adalah insan yang amat ayah aku paling risau sbb aku terlalu manja dan susah dikawal..ayah selalu pesan time aku nk kuar dgn bf. sedangkan adik2 yang lain ayah xnah kisah. maybe ayah dah tau personaliti aku yang susah dijaga..dan aku suka dikongkong..pelik kan..masih aku ingat, time konvo aku malas nk stdy sedangkan time tu nk final..cukup sekadar " klu d xstdy naim xnak msj d lagi"..itu dh cukup mbuatkan aku patuh. aku sdty even sebenarnya ia sekadar penipuan..klu cakap " klu d xbgn solat subuh, satu cubitan kt pipi kanan plak"..tiap2 pagi aku bgn subuh sebab bukan aku xnk dicubit tapi itu adalah satu ugutan dan aku akan patuh..lurus x aku??..hehehe..

my frenz bgtau puam paling lemah bila lelaki main leher dia tapi x bg aku..aku paling lentok time sape2 je main kepala aku..cium ubun2..usap kepala aku..semalam time teman romate g jilid psm dia, ada lah pasangan foreigner nie, awek dia duk ktf, n time bus dh sampai ktf, laki tu main kepala dia, cium ubun2 dia..im so jealous..hhuhuuu..

kenapa lah lelaki suka mempermainkan perasaan perempuan???
delove_adila (Female, Damansara) answered:

gul terlalu emotional n ikutkan perasaan..dorg lebih mngikut perasaan dri akal fikiran dlm mmbuat sesuatu decision berkaitan hdop dorg..sy pon sumtme cmtu=)

syanana (Female, Pasir Gudang) answered:

mgkin silap gurl kot especialy ble kapel,,kalo bleh nk serah jiwe rage..but it actualy not d exact way 2 prove our love toward that man,,nway,,laki yg baek xkan sntuh that gurl slagi blum kawen =)..so chose d right guy b4 kapel with them..hehe
 deathmonk (Male, Shah Alam) answered:

kerana terlalu percayakan lelaki..
atau berpakaian yang terdedah..
=.="

Deadman (Male, Seremban) answered:

sbb laki pandai menipu kot....

fendi (Male, Kluang) answered:

krna mereka tidak cukup ilmu.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...