Bicara Hati

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.. Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.. Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.. Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.. Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.. Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.. Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

Friday, February 11, 2011

tips for in coming TESC..hope it will help you guys..

Skills in MUET Speaking:
Task Fulfillment
Understanding of the
topic given
Development of points
presented 
 
Skills in MUET Speaking:
Language
Expression of points
clearly
Use of appropriate
vocabulary
Linking of ideas
Grammatical accuracy
 
Skills in MUET Speaking:
Communicative Ability
Pronunciation, stress
and intonation
Delivery
Fluency
Ability to maintain
discussion 
 
Make sure you understand what
you are required to do 
 
Jot down ideas.
Use a mind map or simple
outline 
 
 Underline key word & phrases
 
Keep to the time limit
Speak clearly
Be calm & confident
Display a good body language
Be aware of correct grammar
forms of grammar
 
 
Recall what others have
said 
 
Do not dominate the
discussion or be too
passive
Be cooperative – agree or
disagree or provide
information when asked
Have sound opinions
Respect the opinions of
others
Get the group to come to
an agreement
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...