Bicara Hati

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.. Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.. Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.. Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.. Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.. Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.. Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

Tuesday, February 8, 2011

hati sedih jiwa gundah mau mati sahaja

hari nie hati aku mau menangis je..
enth le
ak terasa aku tak dperlukan
aku sayang kt org tu
tapi dia boleh bcakap pasal perpisahan
sdgkan usia hubungan kai baru setahun jagung
kononnye dia buat semua nie demi masa depan aku
mau aku lebih bahagia
pastu, aku bahagia ker klu berpisah dgn dia??
aku sedih
aku pilu
.
.
.
.
ape y harus aku buat klu kekasih hati dh bcakap pasal dia akan bpisah dgn aku x lama lagi..cuma skrg dia blm sedia nk bpisah tapi akan berpisah jua kemudian hari..
dia fikir ape
adakah hati aku nie xde perasaan
hati batu
or hati kayu?
ape y harus aku buat
knp dia xminta putus skrg aje
knp mesti kn tunggu hingga 2020
skrg nie dia belum puas mpermainkan aku ker
or
ape??
.
.
.
.
tolong lh jelaskan

4 comments:

Adi Wahab said...

Kadang2..
kita mudah berikan cinta pada seseorang..(xkira laki@perempuan)
yang akhirnya akan menyebabkan orang akan mudah permainkan kita..

kalau sudah betul2 untuk dijadikan teman karib@rapat...
khabarkan dengan apa yg kita kurang..
contohnya, kata la...xpandai masak ke..xleh bawa moto..miskin..@ pe2 situasi..yg boleh sebabkan dia berfikir 2-3 kali untuk terima kita..(xperlu nyatakan apa yg mengaibkan diri sendiri, cuma tanya dia,"ko leh terima aku ke, klu aku miskin./??"--> sekadar contoh..)

**belajar terima kelemahan teman,akan sebabkan kita lebih faham teman kita tu..
kelebihannya akan jadi bunga indah..dan bonus buat diri yang menghargai..

Adi Wahab said...

Kalau pakwe makwe tu...fikir2 utk jadikan teman disyurga sekali..bukan sekadar berfoya2 sampai lali..ok...

pan said...

terima kasih hadi for your advice..its my mistake..mudah mberi cinta pd org y xmemerlukan cinta murahan ak..huhu..

anon said...

Dee...
mulakan semula..
ko kena jadikan diri ko sbgai permata..

insyaAllah...kalau dpt lakukan camtu..
cinta yang datang pastu, insyaAllah, cinta sampai syurga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...