Bicara Hati

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.. Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.. Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.. Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.. Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.. Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.. Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

Wednesday, March 24, 2010

zaman sekarang ,remaja..lebih-lebih perempuan sudah ramai yang "rosak".. siapa yang harus dipersalahkan? lelaki? atau wanita?



zaman sekarang masalh jegala sosial semakin meninngkat. hari tu aku baca akhbar pasal pbuangan bayi kt dalam semak. zalim giler sape yang buat benda mctu. klu buat sex tapi pandai jaga xpe lah gak. dosa zina sahaja yang kita bw ke akhirat. tapi bila dh sampai mgandung dan berlaku kes buang anak, mmg tlalu berat dosa itu. 2 dosa. sejak2 akhir2 nie cuaca agak panas. rasa mcm nk pecah kepala. tiap2 hari kn pakai payung. terlalu terik dan petang nye ia akan hujan. aku dh nk selsema nih..huhu..tapi tu belum di akhirat lagi. panas nye sampai mdidih otak. manusia xprnah rasa nk bertaubat kan. dh tau buat salah tapi buat gak lagi. dan sebagai perempuan, maruah keluarga dan suami adalah tanggungjawab dia. sedih aku tgk baby tu. ape lah nasib dia. dia xminta dilahirkan. sume salah mak bapak dia. mcne klu dia hidup dan masyarat pandang hina kt dia. lagi lah dia tertekan. bukan salah dia. sob..sob..cedih..

kucing pon sayang kt anak dia..

6 comments:

stvg said...

salahkan dua2...to have start the thing..but then salahkan yg tak responsible..

pan said...

betul tu, puam skrg cakap je boleh jaga diri, pandai jaga diri, akan jaga diri tapi bila bersama lelaki mrk tangkap leleh, lelaki tu caring ckit, dh perasan sayang, lelaki xcakap cinta tapi dh bgtau kwn2 'i love him' jual murah sgt..mcm lelong pasar malam aje..hihi..minta dijauhkan segala bala dan sial begini..huhu..

stvg said...

well said.hahah

pan said...

may i know who comment my blog? frenz of hadi ker?? not utm student yerk..i guess..

stvg said...

just a boring dude surfing whatever thing that can be read on the net.

pan said...

ouch..but my blog not interesting enough..anyway thanks 4 drop by my blog..hihi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...