Bicara Hati

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.. Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.. Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.. Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.. Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.. Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.. Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

Saturday, March 27, 2010

kekeliruan tang melampau..perlu ke aku berfikir sama untuk nye??

skrg nie aku asyid duk fikir benda yang bukab berkenaan dgn aku. sbb hari tu mmber baik lelaki aku mgadu cite. hubungan dia tgh tegang sbb ada org report kat awek dia ttg hubungan curang dia dgn budak puam lain. dan sune org yang berkenaan itu aku kenal. yang mjadi masalah nye knp aku terllau bfikir ttg pkara ini sedangkan ia bukan masalah aku. issshhhhh....masalah gejala sosial dikalangan kwn2 aku semakin mruncing. pihak bertanggungjawab perlu bertindak bagi membenteras gajala ini bagi terus berlaku. baru2 ini, mmber aku cite, dia gaduh dgn awek dia. dia xtau nk ngadu kt sape. kt aku gak dia cari. sbb aku kenal dia mcne. kwn rapat kot. dan aku rasa bertanggungjawab utk myiasat perkara yang sebenar. cite sebelah pihak xkan betul selagi belum ada bukti. dan aku masa tu blurrrrrrr giler sbb tiba2 dia datang minta tolong. gelabah aku nak pick up balik story dia. tpaksa lah aku tanye ramai org dan berdasarkan latar belakang kwan aku tuh, mmg patut awek dia mgamuk. sbb dia main puam lain. tapi dua2 xnk ngaku. dan aku dh siasat pbuatan mereka. mmg sah kot. tapi CCTV xde. so xde bukti kukuh. cume ramai mulut yang berkata. bak kata pepatah, xkan pokok tumbang klu xde angin yang menolak. aku keliru. antara percaya cakap org ramai atau cite kwn aku dgn perempuan sial dia tuh. awek dia punye lah perfect. lawa, kuat agama, comel. aku kenal ahhhhh. tapi xnah jumpa sbb kenal pon sbb mmber aku duk cite nk bg tgk gambar awek dia. xkan lah tiba2 awek dia yang mctu boleh mgamuk tanpa pasal. xlogik kan??
aku keliru nih, aku plak xtau ape cerita awek dia sbb ak xde no contak mrk. agipon buat pe nk simpan no phone org xde sedara dgn kita.dan aku xnak lah ganggu hubungan gaduh mrk tuh. xpasal2 aku plak jadi topik baru yang lagi hangat. so aku tanye lah tanye, hubungan mereka agak rapat tapi xde sorang pon dapat buktikan kesalahan mereka. sebagai kwn, aku just dapat bagi nasihat yang aku rasa boleh mbantu. dan perempuan sial tu xsepatutnye rapat dgn kwn aku sbb sume org dah tau ko kwn aku tu dah ada awek. siap buat wallpaper gambar awek dia lagi. klu aku jadi lelaki, dah lama aku cuba rampas awek dia, mmg perfect lag gua cakap kat lu..klu dapat mmg xkan cari yang lain lah. sempurna bak kata org tua2. sure xkuar umah klu dh kahwin.hihii..tapi syang aku bukan lelaki. dan lellaki yang sebenar plak xnah nk hargai insan yang sempurna mctu. knp ekk?? dapat pasangan hidup yang cantik, comel, kuat agama, pandai berkat2, hormat org tua. tu mmber aku cite lah sbb dia dh bawa awek dia jumpa parents dia time dia konvo dip dulu. aku sekadar tgk dari jauh lah sbb time tu aku tgh bertugas. ajk konvo as photographer..percaya x??hihihi..i'm camerawomen..
dan skrg tgh ada konvo kt cini. so aku xsempat nk call or fikir ttg perkara dia. dan dia plak mcm dak senyap aje. entah2 dah baik semula.biasalah awek dia xreti nk marah lama2. awek yang baik. weh, mmg gua tabik giler ahhh kt mmber gua tu, dapat awek punye lah sporting, wa sendiri pon cemburu, mcm nk jadi lelaki gak n nk miliki awek mcm dia. perfect sgt dohhh..cial ahhhh...nnti after konvo berlangsung dan aku dan sedikit waras utk bfikir lagi, aku akn tanye lah dia. mmber aku tuh, suka main betina sial tapi awek dia sayang nk lepas. mcm2 dia bagi janji. dan betina sial plak duk bergedik sakan dgn dia. dia pon layan. isssshhhhh..sial lah mmber aku tuh. babi tul. mcm nate kan..(opst, mcar ckit ekk)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...