Bicara Hati

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.. Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.. Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.. Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.. Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.. Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.. Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

Thursday, February 25, 2010

semangat baru di hari baru

knp perlu berfikir negatif sedangkan setiap insan yang tcipta didunia nie ada fungsi dan kegunaan nye tsendiri..aku terasa aku telah mhukum diri aku dgn bfikiran negative. satu kesalahan krn ia telah mlemahkan semangat dan keyakinan aku utk terus lbh maju..

 

semperna maulidur rasul:
Allah jadikan setiap benda jadiaan nye ada fungsi nye. sehina2 tahi di tepi jalan pon ada guna nye, ia myuburkan tanah yang tandus dgn galian yang tdapat dlm tahi tu..hihi..maka aku pastinye insan yang sempurna ciptaan nye dgn akal dan fikiran yang cerdik.

Hikmah diadakan hari Sambutan Maulidur Rasul adalah berikut :
1. Memupuk rasa cinta dan kasih kepada Nabi Muhammad s.a.w.
2. Peluang dakwah kepada masyarakat
3. Menyatupadukan umat Islam
4. Mewujudkan muhabbah dan mengeratkan silaturahim
5. Menghayati sirah perjalanan hidup dan perjuangan Nabi
6. Menghayati kehebatan akhlak dan keperibadian Rasulullah s.a.w.
7. Menjinakkan generasi muda agar cenderung kepada agama Islam sebagai generasi pelapis.
8. Penyebaran ilmu dan syiar Islam
9. Memberikan informasi semasa


oleh itu, dengan semangat baru aku
akan aku gegar satu dunia!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...