Bicara Hati

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.. Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.. Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.. Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.. Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.. Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.. Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

Thursday, September 17, 2009

remaja..

ape yang indah ttg remaja??
rasanye semua org pernah jadi remaja..dunia remaja adalah dunia yang penuh rasa ingin tahu..mcuba sesuatu yang baru..pd ketika ini, remaja akan cuba pelbagai aktiviti krn didorong rasa ingin tahu..

ak juga pernah jd remaja..sume org akan buat salah.krn dr kesalahan akan muncul kekesalan..ak bukan puam yang baik.ak xminta utk jadi puam sundal..kita ada pilihan..antara putih atau hitam..jika kita pilih hitam maka gelap lah masa depan kita..tapi jika kita pilih putih, pasti ganjaran nikmat kemudian hari..

ak pernah meniti ke jalan yang gelap..ternyata kegelapan itu akan myesatkan kita..remaja sering dkaitkan dgn rasa ingin tahu mereka..remaja sanggup korbankan diri hanye semata2 utk merasa nikmat dunia..pernah tengok movie "BOHSIA"??
--sejahat2 puam sundal, mrk kenal erti maruah dan kehormatan..tapi hanye krn marah, semuanye akn mjadi gelap..tsalah pilih jalan kegelapan..sanggup tido bersama lelaki, minum arak, ambil dadah, pgaulan bebas, mbunuh dan mcm2 lagi..semua itu mainan remaja..remaja yang liar..remaja yang hanye ingin kan keseronokan dunia..

korang pernah tgk "SYURGA CINTA"??
--kisah pcintaan yang drancang tapi akhirnye dbuka hati utk menerima nikmat Islam..islam itu indah..kita yang dlahirkan sbg org islam xpernah bsyukur..sedangkan ramai mualaf cina tpaksa mbayar kehidupan isla mrk dgn pgorbanan yang amat besar..dlm cite itu, kita tau bahawa cinta kpd ALLAH adalah kekal dan abadi..cinta pd manusia ciptaan-Nya xperlulah menandingi cinta pd Pencipta manusia yang kita sayang sgt tu..

semuanye berbalik pada pencipta..kita gembira kita lupa akn asal usul kita..bila sudah susah, derita barulah kita mencari pertolongan dari Tuhan..mrayu2 sdgkan Tuhan xpernah lupa ttg kita..diberinye ujian dan dugaan..ingin mduga kesetiaan dan kekuatan kita...zaman remaja adalah zaman kemuncak 'kejahilan'..pd masa ini lah kita menentukan corak masa depan antara putih atau hitam..

ak tgh sakit..hanye pd ALLAH ak meminta ptolongan..ak yakin dgn kasih sayang Dia pd ak..tuhan dh bg ak petunjuk.tuhan dah hadirkan dia dlm mimpi ak..tnyata tuhan dh tetapkan segalanye..ak hanye perlu bsabar..krn sabar itu separuh dr iman..kekuatan iman ak xkuat..sbb itu tuhan mguji ak..tuhan mahu lihat sejauh mana ak mampu btahan..tuhan xmau ak terus sesat dijalan yang hitam..dipangilnye ak utk sedar kembali..terima kasih Tuhan..

korang (sape yang baca blog nie) pernah termenung dan ttanya2 x ttg knp tuhan bagi korang bencana..hati dsakiti, maruah dcalar, dhina depan org, dpukul tanpa belas kasihan..pernah tfikir x yang itu hanye satu petunjuk yang korang dh mdapat perhatian Pencipta Dzat yang besar..pasti korang dh buat kesalahan dan tuhan mahu korang kembali ke pangkal jalan. anggaplah segala dugaan ini sebagai satu jambatan kearah kebaikan..kesesatan xbermaksud korang akn terus sesat..pasti ada jalan yang tbaik dihadapan..segala yang ak ilham kan ini lahir dri jiwa yang sakit ini..alhamdulillah..ak dh kembali..terima kasih kpd buku "dont be sad"..klu korang tgk Syurga cinta..buku itu yang telah menenangkan hati puam yang disakiti..tnyata pasti ada jalan yang akan mbantu kita..

ambillah ikhtibar..kita sama2 berubah..berubah kearah kebaikan..titian jalan kegelapan hanye satu simpang kearah cinta yang abadi..nun hanye ALLAH yang MAHA BESAR..

1 comment:

Adi Wahab said...

Salam Alaik...salam ziarah...

artikel ni bagus skali..
isi motivasi yg sgt baik..

Barakallah fik....Barakallah alaik..
(Semoga Allah Berkati kamu...Berkat Allah keatas kamu)

Daripada Abu Hamzah,Anas bin Malik Al-Anshari pembantu Rasulullah, beliau berkata : "Rasulullah bersabda :'Sesungguhnya Allah itu lebih gembira dengan Taubat seorang hamba-Nya daripada (kegembiraan) seorang diantara kamu yg menemui untanya setelah hilang dihamparan tanah yang luas tanpa air dan tumbuhan(jumpa semula barang yg hilang)" (Hadith Shahih,riwayat Bukhari dan Muslim)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...