Bicara Hati

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.. Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.. Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.. Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.. Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.. Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.. Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

Sunday, January 2, 2011

miss she..

tiba2 rindu kt kucing kt umah plk..
huhu..
anak kucing y baru sgt mana dgn aku
ada 6 ekor semuanye
nie le mak kucing tu
nama nye 'UNING'



kucing nie sejarahnye ada org buang kt depan umah
adik aku , angah ambil mandi bg makan
pastu kitaorg g bandar 
sbb ape? dh lupa
bila pulang dr bandar tgh kucing tu meow meow depan pintu
nk makanan
perut dia tburai
adik aku nangis
terus call kwn2 dia tanye ada klinik haiwan x
ape lagi bw kucing tu g jahit perut
kasihan
dh perut tkeluar
mujur xmati
huhu..
kn gigit oleh kucing jantan y jahat
lepas pd tu, kitaorg pon jaga lah
ayah punye lah bising 
sbb umah jd busuk n ada bulu kucing
xelok utk kesihatan
bila adik aku merajuk, ayah kn mgalah
hehehhe

sampai skrg kucing nie dh 2 tahun dah..
dia kerek cikit
mcm sombong je bila dh tua
dulu meow2 manja
skrg org panggil buat dek je
hihhi

kulit y kering..perlukan pelembab..

skrg musin panas kt jb
kt kelantan hujan mcucah2..
banjir agi..
tahun nie nasib xbaik
umah aku xnaik banjir
huhuhu
dh lama xmain air banjir
best time bdk2 dulu
tahun lepas xsempat balik
xdpt nk main
huhuh..

memandangkan jb tgh panas
kulit selalu je kering
dh mgelupas dh sikit
huhuh
dh xcantik dh
uhuhu..
hr tu shopping beli lotion body..





y warna kuning tu fik y bagi
dia xguna
dh nk hbs dah
heheh..
aku pon beli lh y baru..
y besar rm 8++ tapi y kecil rm 3++ je..
klu beli 2 y kecil baru rm6++ sama volume dgn y besar
mane lag untung
elok beli y kecil lh ekk
heheh

best nye gn lotion tbaru y aku beli tu
y warna pink tu
sbb ia ada sunscreen dan boleh bg kulit putih sikit
hehehhe
skrg azam nk kasi kulit bcahaya cikit..
kihkihkih
angan2 je..
klu main kt panas akan hitam gak nnti
wek :p

makanan dr BATAM boleh didapati di johor

hehe..
sambil ditemani oleh fik..
kitorg g mkn kt restoren y pjual nye dari batam
sume makanan indon
mahal tp bukan selera org msia..
kpd sape2 y mahu merasa boleh le berkunjung ke restaoran SSS kt taman u
kt coner mama lin je..
hampir gak dgn rainbow..
kasihan fik xsedap
huhuu..
pas mkn kitorg g shooping alat tulis..
dalam dilema nk beli buku or x
xde y berkenan dihati
tambah2 duit dibazirkan kt benda lain..
huhuu..

keje tergendala

Punye lah susah aku nk bina block digram..
Aku pon cari lah kt internet.
Ada le download satu software nie..
Best gak..
Keje aku jd senang
Tapi ianye tuk seminggu trial je..
Huhu..
Tp xpelah..
Asalkan keje aku siap..
Sikit je..
Nnti download lagi..
Heheh..


Saturday, January 1, 2011

First Contest by Adam Haiqal



Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Buat pertama kalinya,secara rasminya,Adam nak anjurkan 1 contest kepada blogger sekalian.
 
Tema bagi Contest Adam adalah
"Kenangan 2010 dan Azam 2011"
 
Kenangan 2010
 
 paling manis sekali, aku sudah ada teman.. setelah kisah lama dahulu berlaku, aku dilamar..
hehe..sweet giler..
 
~miss him~
 
 Azam 2011
 
utk azam tahun nie, aku nk berubah penampilan..selepas melihat blog Adam Haiqal nie..
aku terasa menarik sbb hadiah pertama dia..
nak..
mau mau..
plez..
kasi lah aku..
heheh..

 

Izamir Ridzwan Pendrive GiveAway

semperna tahun baru nie,
blog walking ke blog nie, 
sape2 y tak de pendrive or dh hilang boleh lah mcuba nasib kt sini..
hehe..
syarat2 nye senang aje..
1. follow
2. buat entry
3. copy gambar
4. announce kt kwn2
5.post url ke blog tuan umah
senang aje kan..
anyway, utk join sama Click Here


antara kawan2 y ditag adalah:
1. fik
2. fareez
3. ila
4. ain

laptopku dh usur..

huhuhuuu..
screen laptop dh rosak sikit..
ms cuti sikit je..
skrg dh bertambah byk garis..
huhuh..
sedih nye..
dh le laptop nie bakal di turunkan warisan nye ke adik bongsu..
kihkihkih..
sape suh kuar lambh..
dpt gn laptop akak..
hahahha..
nasib ko lh adik..

~smile~

mata kn effection kuman

lihat lah mata ku..
huhuhuu..
kn jangkitan kuman..
sebelah mata je..
merah2 pastu mcm ada nanah je..
xtau knp..
maybe tmasuk habuk kot..
huhu..
dh beberapa hari mderita..
kasihan kan..

mata yang sakit sebelah kiri

mata yang tak kn effection

shoping phasa pertama 2011

hari pertama


antara barang2 yang aku beli..selain tu aku beli ubat gigi, sabun mandi n pencuci muka..hehe
semua nye makanan..
stok utk beberapa hari sblm mula kelas..
takut lapar mlm2..
fik cakap sedap je..
tu ramen n mee curry..
aku pernah nampak kt bilik iza dulu..
nk try..
sedap kot..
hehe

hari kedua


hari kedua g bukit indah
fik nk cari raket badminton.
nk bersukan.
alang2 duit mara dia dh masuk
so shopping time utk dia
dan aku jd hari kedua le..
hihi
jamu selera kt A&W..rootbear with scoop..
xlarat nk makan dh..


terusakan ber'shopping'..
kali nie beli krim muka n toner..
pas gn pcuci muka, kulit jd kering..
huhu..
beli mister potato..
kihkih..

g pasar malam kt taman u
xtau nk beli pe.. 
sbb dh byk shopping td..
so just beli buah

hari ketiga



 disebabkan kecewa pd hr semalam..
hri nie nk g jj taman u plak
nk cari raket badminton
heheh..
dan aku shooping agi..
kali nie beli lotion badan...
ini semua sbb plan di tahun baru nk ubah penampilan
so kn lah jaga tubuh badan dulu..
skrg dh kena putihkan kulit sikit
kasi ada sinaran 
heheh..

hari keempat

duit dh kurang..
makan maggie je..
huhuhuu..

Thursday, December 30, 2010

nescafe 3in1 dgn buih halus


buih2 lembut menawan hati aku..
nescafe 3 in 1 mmg syok habis!!
tido ku lena stdy ku hebat..
kah kah kah..
xrugi mcuba..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...